Ωφέλη Ελαιολάδου στην Υγεία

Μεταξύ των τριών πρώτων σε σπουδαιότητα προϊόντων διατροφής στο Μεσογειακό διαιτολόγιο, το ελαιόλαδο και η ελιά, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την  λαϊκή παράδοση της Ελλάδας αλλά και όλης της Μεσογείου.

Γιατί το ελαιόλαδο συγκαταλέγεται στη λίστα των ωφελιμότερων ειδών διατροφής; 

Επειδή:

  1. Είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα (σε ποσοστό μέχρι και 83%), διαθέτει ελάχιστα κεκορεσμένα και κάποια πολύ βασικά πολυακόρεστα, όπως το λινολικό οξύ και το λινολενικό που δίνουν στο ελαιόλαδο τη μοναδική βιολογική του αξία.
  2. Περιέχει βιταμίνες και προβιταμίνες (Α και Ε), μέταλλα, όπως το σελήνιο και πολυφαινόλες, τις γνωστές σε όλους μας αντιοξειδωτικές ουσίες που αποτελούν προστατευτικούς παράγοντες έναντι χρόνιων νοσολογικών καταστάσεων, με έμφαση στον καρκίνο. Έρευνες έχουν δείξει πως οι γυναίκες που καταναλώνουν ελαιόλαδο περισσότερο από μία φορά ημερησίως έχουν 25% λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν καρκίνο του μαστού έναντι εκείνων που καταναλώνουν σπάνια λάδι ελιάς. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχει συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό και στην αντιγήρανση. 
  3. Προστατεύει από τις καρδιαγγειακές παθήσεις λόγω του ότι είναι από τα σημαντικότερα μονοακόρεστα λίπη που αυξάνει την «καλή» χοληστερίνη και μειώνει την «κακή».
  4. Είναι η περισσότερο ανεκτή λιπαρή ουσία για το στομάχι του ανθρώπου, παρουσιάζει τον καλύτερο δείκτη πεπτικότητας και απορροφητικότητας, καταπραϋνει πολλά εντερικά σύνδρομα, υποβοηθάει στη σωστή λειτουργία του παχέος εντέρου, ενώ παράλληλα μειώνει αισθητά τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας.
  5. Προστατεύει το ανθρώπινο δέρμα από την ηλιακή ακτινοβολία, ενώ η χλωροφύλλη που διαθέτει προάγει το μεταβολισμό και διεγείρει την αύξηση των κυττάρων.
  6. Τέλος, προσφέρει αρκετά βασικά λιπαρά οξέα για την καλή ανάπτυξη των νεογνών, με σημαντικότερο το γεγονός ότι η αναλογία του είναι παρόμοια με εκείνη του μητρικού γάλακτος.

 

 

Date:

Προσθήκη νέου σχολίου